members

senyum


hye smua .... korang ngah wat per tu ? tengok x tajok kali ni 'senyum' . so, apa lagi, cer korang senyum ... alalalaaaa ... comey ...

korang senyum tu, ada bnyak kelabihan tau .. jom terjah ..

  1. senyum membuat kita lebih menarik . kita akan selalu tertarik pada orang yg selalu tersenyum . mereka ini mempunyai daya tarikan yg tersendiri . wajah yg berkerut, cemberut, membuat orang menjauh dari kita, tetapi sebaliknya senyum bisa membuat mereka tertarik ..
  2. senyum dapat mengubah mood kita . ketika kita merasa jatuh atau 'down' cubalah untuk senyum . berkemungkinan besar modd kita akan berubah menjadi lebih baik ..
  3. senyum dapat mengurangi stress . stress secara nyata dapat muncul di wajah kita . senyum membantu mencegah kesan bahawa kita sebenarnya sedang merasa down . jika anda sedang stress, try la untuk senyum n stress anda akan kurang n korang akan rasa lebih bersemangat untuk membuat langkah selanjutnya .
  4. senyum menurunkan tekanan darah . ketika korang senyum, maka tekanan anda akan turun . if korang x pcaya, korang boleh la try sendiri, jika korang ada alat pengukur tekanan darah kt umah .
  5. senyum dapat melenturkan kulit wajah dan membuat anda terlihat lebih muda . otot2 yg digunakan untuk tersenyum ikut membuat anda terlihat lebih muda . jika korang ingin sesuatu yg berbeza, maka berikan senyuman anda sepanjang hari, anda akan kelihatan lebih muda n rasa lebih baik .
  6. senyum membuat korang tetap positif . senyumlah . n sekarang try berfikir something yg negatif tanpa berhenti senyum . susahkan ? sebab time korang senyum, senyuman tersebut akan menghantar signal ke tubuh korang bahawa 'hidup anda saat ini sangat bahagia' ..
so, tunggu apa lagi ? senyum .......

like like like

3 comments:

  1. senyum itu kan sedekah paling mudah dan indah (^_^)

    ReplyDelete
  2. senyum seindah suria yg membawa cahaya, senyumlah dari hati dunia mu brseri, senyum umpama errr lalallalala

    ReplyDelete
  3. Sedang membaca sambil tersenyum...:)

    ReplyDelete

rajin2 la komen yer ...